טיפול בפרקים בעזרת שיטות אוסטאופתיה

במשך השנים האחרונות מחלות פרקים הופכות נפוצות יותר ויותר. בין הסובלים  מכאבי הפרקים גדל אחוז בני גילאי המעבר , בני הנוער, ואפילו ילדים.

דוקטור אלכסנדר קנציפולסקי, אוסטיאופת וראש הקליניקה "KANPAL" מספר על מחלות פרקים ועל שיטות מסוימות של טיפול במחלות אלה.

- האם תוכל  לפרט מהן מחלות הפרקים?

- בין הפתולוגיות השונות של הפרקים יש לציין שני סוגים הנחשבים לנפוצים ביותר, והם ארטריטיס (דלקת פרקים)  ודלקות פרקים ניווניות.

- האם זה אומר שברגע שישנן תחושות לא נעימות באיזור מסוים בפרקים, יש לפנות לרופא בהקדם האפשרי?

- אכן כך.  בשלב ההתחלתי של התפתחות מחלת הפרקים הכאב הוא בדרך כלל עדיין נסבל. אנשים רבים מניחים בטעות שמצב כזה הוא נורמלי ושכדאי לבצע פעילויות הליכה כדי להחזיר את הפרקים למצב הניידות הרגיל שלהם. יש אמת בדברים, אך צריך לדעת שעם הזמן המחלה מתגברת, ויקשה בהרבה להשיג תוצאות יציבות בטיפול.

כדי להוכיח שיש צורך בגישה רצינית וטיפול מוקדם של המחלות האלה יש  להזכיר את העובדה כי שליש  מהמקרים של אובדן כושר עבודה הינם תוצאה של מחלות פרקים, וכי ישנה תדירות גבוהה יותר של הופעת המחלות בקרב צעירים.

- האם האוסטיאופתיה יכולה להתמודד עם מחלות הפרקים?

-  לאוסטיאופתיה מגוון רחב של השפעות טיפוליות על כאבי פרקים. אפרט:

• שיפור של מחזור המיקרו במערכת הדם וניקוז הלימפה, אשר תורם להפחתת בצקות,

•  נורמליזציה של חילוף החומרים ברקמות, שיפור אספקת דם אליהם וכן חומרים ביו-אקטיביים, המשפיעים באופן חיובי על הפרקים והרקמות הסמוכות אליהם,

• הורדת הלחץ השרירי והרפיה של השרירים והרצועות, וכתוצאה מכך מניעה של עוויות בשרירים

• הגדלת הנפח והאמפליטודה של התנועות בפרקים,

• הגמשת הרצועות,

• הבאה של יציבת האגן למצב תקין ושיפור היציבה בגב, וכתוצאה מכך הורדת העומס האסימטרי על הפרקים ועמוד השדרה בזמן הליכה,

• העלמת תחושות נימול והחזרת הרגישות המאוזנת של העור,

•  הגברת הפעילות ההגנתית של העור וגמישותו, המסת התסנינים,

• הפחתת הגרד והכאב באזור הפרק והרקמות הסמוכות.

• האוסטיאופתיה משלבת בטיפול במחלות הפרקים יעילות גבוהה יחד עם טכניקות טיפול עדינות, והיא בעלת מספר יתרונות:

• ההקלה בסימפטומים מורגשת כבר לאחר הטיפולים הראשונים.

• האוסטיאופתיה הינה טיפול עדין ורגוע ועל כן משפיעה לטובה על מצב רוחו של המטופל.

• שימוש בתרפיה אוסטיאופתית כטיפול במחלות כרוניות בפרקים מאפשר להקטין בהדרגה את מינון התרופות.

• ההשפעה על הרקמות הסובלות מדלקת בזמן הטיפול האוסטיאופתי היא עדינה כל כך עד שניתן להשתמש בשיטה גם בזמן של החמרה במחלת הפרקים.

האוסטיאופת לא רק משפיע על הפרק החולה, על השרירים שסביבו ועל הרצועות והפאסציות, אלא גם על הגוף כולו. הוא מנטרל את הסיבות העיקריות להופעת התהליך הפתולוגי. כך גם מאפשרת האוסטיאופתיה להפחית את השינויים הפתולוגיים המתרחשים בעמוד השדרה, ואשר לעיתים קרובות נספחים לדלקות הפרקים .

מומלץ לבצע טיפול אוסטיאופתי של מפרקים תוך שילוב של שיטות אחרות, כיוון שרק תרפיה מורכבת  מאפשרת תוצאות חיוביות.

-  האם אפשר להגיע לריפוי מוחלט של מחלות הפרקים?

- לא קיימת תשובה חד משמעית לשאלה זו, מכיוון שהצלח הטיפול תלויה בסוג מחלת הפרקים, גיל החולה, תקופת המחלה וסיבות רבות אחרות. בכל מקרה, במידה ומתחילים את הטיפול מוקדם, קיימים סיכויים גבוהים יותר להחלמה מלאה. כמובן, אין אפשרות לרפא לחלוטין תהליך מחלה ממושך הכולל פגיעה מורכבת בפרקים. למרות זאת ייתכנו, בעזרת טיפול אוסטיאופתי, הפוגה יציבה, שיכוך והרגעת כאבים והחזרת כושר עבודה במידת האפשר לסובלים ממחלות הפרקים.

מאת: נטע לי